zaterdag 23 mei 2015

Ik ben weer helemaal thuis.

De eerste klus voor vandaag: boodschappen doen. 
Ik maak het mezelf niet te moeilijk. Onze huidige voorraad heb ik nog niet paraat en we hebben geen grootse plannen. Fijn want zo ben ik snel klaar. 

Op weg naar de parkeergarage ontmoet ik de straatkrantverkoper, die mij verrast met zakelijk inzicht.  In mijn portemonnee zitten natuurlijk alleen maar Arubaanse guldens. Als ik daar al niets aan heb dan geldt dat zeker voor hem. Nergens een paar losse euros's in mijn tas, ook dat nog. 

Ik doe zo monter mogelijk: "Volgende keer" maar deze verkoper gaat daar met een brede glimlach royaal overheen. "Volgende keer betalen! Prettig weekend!" en ik krijg een straatkrant en een schouderklopje. Ook zijn glimlach gaat met me mee. 

In de parkeergarage moet ik nogmaals lachen maar dan om mezelf. Zodra ik onze zilveren Scenic ontwaar realiseer ik me dat ik naar een stoffige Kia - met deuk linksvoor - zocht. 

Ik ben weer helemaal thuis. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten