zondag 16 december 2012

Update: klantenbinding Center Parcs

Vandaag ben ik benaderd door Guest Relations van Center Parcs.
Het bleek dat ik mijn gegevens nog niet gewijzigd had waardoor eerder telefonisch contact maken niet gelukt was. Waarna ik nog een keer mocht uitleggen wat me nu precies zo dwars had gezeten dat ik met mijn ontevredenheid in de openbaarheid was gekomen. De kromme aanbieding, de moeizame communicatie en de reactie waar ik niet blij van werd.
Uiteindelijk werden de vriendelijke dame van Guest Relations en ik het natuurlijk wel eens. Zij kan er niets meer aan veranderen en ik accepteer dat sommige dingen niet te veranderen zijn.
Voordat wij met vriendelijke groeten afscheid van elkaar namen beloofde zij ons nog een attentie in de vorm van een boodschappenpakketje bij aankomst in ons vakantiehuis. Ik op mijn beurt zegde toe dat ik over dit alles een positief bericht m.b.t. de klantenservice van Center Parcs de wereld in zal sturen.
Waarvan akte.

Eind goed al goed.
Ik heb nu al zin in onze vakantie. 
We gaan met z'n allen naar Center Parcs Port Zélande. Net als vorig jaar. 
En de koffie staat klaar!!



Waar ging het ook alweer over?

 Sent: dinsdag 30 oktober 2012 14:19
Subject: klacht over communicatie
Geachte mevrouw,
Via de website probeerde ik op 16 oktober een aantal keren XXX te mailen, maar telkens als ik het bericht verstuurde kreeg ik een storing gemeld.
Dat valt uiteraard niemand aan te rekenen maar bemoeilijkt wel de communicatie.
Op een eenregelige mail die ik vervolgens stuurde (die poging slaagde opmerkelijk genoeg wel) over de storing ontving ik geen reactie.
Vervolgens probeerde ik het via Twitter.
Het duurde een paar dagen maar op 24 oktober kreeg ik eindelijk contact, met als resultaat dat een behulpzame onbekende mij vandaag uw mailadres aanreikte.
Inmiddels vraag ik mij natuurlijk ook af of mijn bericht nu echt al die tijd en moeite waard was.
Echter als trouwe klant wil ik gehoord worden. Dat bleek per mail onmogelijk. Ook dat wilde ik voor u zichtbaar maken.
Ik besef dat ik had kunnen telefoneren, echter was daarvoor niet in de gelegenheid.
Ter zake: het bericht dat ik wilde sturen was het volgende:
Geachte mevrouw, mijnheer,
Vorige week ontving ik van u per post drie uitzonderlijke aanbiedingen.
Unieke kortingen bij het boeken voor de komende 3 schoolvakanties, met voor ons een totale korting van 35%.
Op 3 september boekte ik voor het derde achtereenvolgende jaar een midweek XXX in de XXX-vakantie, met een vroegboekkorting van 15%.
Van ons gezin van 9 volwassenen (en 2 kinderen) zijn er 6 werkzaam in het onderwijs en gebonden aan de schoolvakanties, vandaar dat we tijdig reserveren.
Voor een bedrag dat we niet iedere vakantie uitgeven hebben wij een superfamilieweek en dat mag iedereen weten.
Maar toen viel de uitzonderlijke aanbieding op de mat.
Voor mijn gevoel word ik nu gestraft voor het vroegboeken. 35% of 15% vroegboekkorting dat scheelt nogal wat op ons totale bedrag!
Daarnaast vind ik het niet chique dat ik door u met klantnummer en al geattendeerd word op een voordeel dat ik misloop, terwijl onze boeking in uw systeem toch bekend is. Daar kunt u volgens mij rekening mee houden: stuur ons dan die aanbieding niet of maak hem voor ons alsnog aantrekkelijk. Maak ergens zichtbaar dat u ons “kent”.
Met vriendelijke groet,
Nely Mol-Griffioen
P.S. Wanneer ik als XXX Friend ben ingelogd moet ik vervolgens alsnog al mijn gegevens invullen voor het versturen van een mail.
Dat is omslachtig, en als het bericht dan niet verstuurd blijkt te worden zeer irritant, want ik kan opnieuw beginnen.
Dan komt de vraag in me op wat onze XXX Vriendschap eigenlijk waard is….
Ik ben benieuwd naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Nely M.G.
Klantnummer prrtprrtprrt
Huidig boekingsnummer lalala

Let op:
Op 16 november kreeg ik het volgende antwoord.....

Geachte mevrouw M.-G.,
Graag reageren wij op uw e-mail die wij op 31 oktober jl. mochten ontvangen.
We willen u bij deze nog danken voor de moeite, welke u genomen heeft, ons het één en ander kenbaar te maken.
U geeft aan dat u, meer dan een maand, na het maken van de boeking een aanbieding van ons heeft ontvangen waardoor u recht zou hebben op 35% korting.
Helaas toen u de boeking had gemaakt werd er maar een vroegboekkorting verrekend van 15%. Bij het controleren van de aanbieding moeten wij u meedelen dat deze niet geldig was op reeds gemaakte boekingen.
Tevens kunnen wij u meedelen dat door een andere afdeling een selectie wordt gemaakt van gasten die al dan niet de korting zullen ontvangen. Helaas is deze afdeling niet altijd op de hoogte of er reeds een boeking werd gemaakt voor de periode dat ook de kortingen geldig zijn.
Uiteraard begrijpen wij dat u zich hierdoor enigszins benadeeld voelt maar helaas kunnen wij hierin niets voor u betekenen.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet, cordialement, with kind regards,

Tralala
Guest Relations - Head Office

XXX - let's get closer