vrijdag 21 juni 2013

Welkom in Zwijndrecht!

Wat een leuk idee: een introductieavond voor alle Zwijndrechtse nieuwingekomenen van het afgelopen jaar.

Het is bloedjeheet, de stoom dampt er af als we voor het raadhuis van onze fiets stappen. Ik tel zo'n dertig aanwezigen in alle leeftijden. Na een kopje koffie worden we welkom geheten door burgemeester Schrijer - minstens zo nieuwingekomen als wij: we gaan een rondrit maken door de gemeente. In een bus met airco! 



Dat is nog eens relaxed rondkijken, de wethouder voorziet ons van de nodige toelichting en ik weet nu al waar ik volgende week een rondje ga fietsen. Misschien vind ik daar mijn stekje om iets van de zonsondergang te beleven.

Bij terugkomst staat ons drankje al klaar. Twee enthousiaste wethouders verzorgen een rondleiding door het oude én het nieuwe deel van het monumentale raadhuis. 
Wat een prachtig gebouw. Ik betreed ruimtes waarvan ik vermoed er nooit meer terug te komen: slim om op het laatste moment mijn camera in mijn tas te mikken. 


Door de authentieke ramen zie ik in de verte zowaar de zon rood ondergaan. Goed voor een mooi plaatje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten