maandag 20 mei 2013

Zie je wel


Het is vandaag 20 mei.

De tulpen staan nog in bloei volgens de brochure. Die hadden allang uitgebloeid moeten zijn.
Ik kan me niet herinneren dat het ooit zo laat in het voorjaar nog zo koud was. 

Beleefden we gisteren een heerlijk zonnige dag, vandaag is het weer totaal anders. 
In de voortent van de caravan werd het ons na het ontbijt te kil. Verkleumd namen we de wijk naar binnen. Ach, met de deur open en omringd met de vogelzang-gevulde rust kunnen we het hier wel uithouden. We lezen en leren ongestoord. Een voorrecht.

Ook al houd ik sinds jaar en dag de pieken en dalen van het weer bij, ik ben natuurlijk geen expert. En kijk, of beter: klik hier, nu lees ik eindelijk dat het waar is wat ik denk. 
De vorige koude lente was ik gewoon nog te klein, vandaar dat ik het niet meer weet. 
De winter die er op volgde bracht ons de beruchte Elfstedentocht, waarvan ik me met name de bevroren zee nog kan herinneren. 
Dat schept verwachtingen....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten